środa, 8 czerwca 2016

Ciasto kokosowe z truskawkami

Ponieważ ostatnio pracuję mocno nad konsekwencją swoich poczynań - jak zapowiadałam, tak też zrobiłam i po racuszkach kokosowych, przyszła pora na ciasto. Po znanych już Wam perypetiach kokosowo-jajecznicowych, miałam wielkie obawy co do możliwości eleganckiego zaserwowania i spożycia mojego wypieku i z wielkim niepokojem śledziłam rozwój wydarzeń, zaglądając co chwilę do piekarnika. Na szczęście ciasto wyszło perfekcyjnie, tak więc równowaga kulinarnych wzlotów i upadków została zachowana.
Zapewne trudno uznać ten przepis za 'fit' w powszechnym rozumieniu tego słowa - ma całkiem sporo węglowodanów i tłuszczu, a jeden kawałek dostarcza tyle kalorii, że spokojnie można zastąpić nim pełnowartościowy posiłek. Ale jak wiadomo nie zawsze 'fit' czy 'light' idzie w parze z tym, co dla naszego organizmu jest naprawdę dobre. Jeśli chcecie nieco odchudzić ciasto, możecie zrezygnować ze spodu, chociaż polecam pozostać przy oryginalnym przepisie - kakao fajnie przełamuje słodką kokosową masę ;)

Ciasto kokosowe z truskawkami
Składniki na 8 (sporych) porcji:

spód:
200 g mąki owsianej
50 g oleju kokosowego
20 g kakao
2 łyżki erytrolu

masa kokosowa:
400 g mleka kokosowego (gęstego)
150 g mąki kokosowej
50 g wiórków kokosowych
4 jajka
8 łyżek erytrolu (ilość wg uznania)

wierzch:
ok. 200 g truskawek

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 440 kcal
B: 12,4 g T: 27 g W: 31 g

Przygotować spód: mąkę owsianą zagnieść z olejem kokosowym, kakao i erytrolem. Przygotowanym ciastem wykleić natłuszczoną foremkę. Przygotować masę kokosową: dokładnie zblendować mąkę kokosową, mleko kokosowe oraz jajka z wiórkami kokosowymi i erytrolem. Masę przelać na przygotowany spód. Truskawki pokroić w połówki bądź ćwiartki, poukładać na cieście. Piec około godziny w 180 stopniach.
Ciasto kokosowe z truskawkami



4 komentarze:

  1. Fanką słodyczy nie jestem, ale mój syn za nimi przepada (jak każde dziecko zresztą). Ten przepis to całkiem dobry pomysł na niedzielny podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Foremka ma około 20-23x25 cm. Wstyd się przyznać, ale nie mam jej czym zmierzyć dokładnie ;)

      Usuń
  3. Świetny przepis :)! Dawno nie jadłam ciast :)

    OdpowiedzUsuń