poniedziałek, 15 grudnia 2014

Korzenne ciasto jaglane z karobem

Czasem bywa tak, że po przyrządzeniu jakiejś potrawy, albo już na etapie jej tworzenia nachodzą mnie myśli jak to możliwe, że w ogóle prowadzę bloga, skoro udało mi się doprowadzić do takiej kulinarnej katastrofy. Wiem, że błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi, ale takie sytuacje działają na mnie bardzo demotywująco i często przysięgam sobie, że nic już więcej nie przygotuję. Oczywiście nie udaje mi się długo wytrwać w tym postanowieniu. Na szczęście :) Tak właśnie było po moim ostatnim wypiekowym wyczynie, który miał pojawić się na blogu, ale z wiadomych względów nie został opublikowany. Zebrałam się jednak w sobie, bo przecież przed świętami wypadałoby przetestować nowe przepisy. Tym razem jednak od samego początku czułam, że wyjdzie z tego coś fajnego. Zimowa odsłona jaglanego ciasta z malinami okazała się być strzałem w dziesiątkę, o czym świadczyć może chociażby tempo w jakim została zjedzona ;)

Korzenne ciasto jaglane z karobem
Składniki:
200 g nieugotowanej kaszy jaglanej
2 jajka
150 g banana (1 sztuka)
150 g miodu
50 g rodzynek
50 g gorzkiej czekolady
100 g orzechów włoskich
4 łyżeczki karobu
4 łyżeczki przyprawy do piernika

Wartość energetyczna 1 porcji: ok. 212 kcal
(z podanych składników wychodzi 12 porcji)
B: 5 g T: 8 g W: 32 g

Kaszę jaglaną ugotować z odrobiną soli, przestudzić. Dodać jajka, miód, banana, karob i przyprawę do piernika, całość dokładnie zblendować. Dodać rodzynki, pokruszoną czekoladę, orzechy włoskie, wymieszać. Masę przełożyć do natłuszczonej foremki, piec przez 1 godzinę 15 minut w temperaturze 180 stopni.



2 komentarze: