sobota, 28 czerwca 2014

Krem z kalafiora z curry i mlekiem kokosowym

 Jestem wielbicielką zupowych kremów wszelakich -są łatwe w przygotowaniu, sycące i bardzo zdrowe. Tym razem mój wybór padł na kalafiora, który na krem nadaje się idealnie, ponadto zawiera wiele witamin i składników mineralnych. Nie ukrywam, że mam do niego również sentyment, jest to bowiem jedno z warzyw, które najbardziej kojarzą mi się z dzieciństwem. Dlatego też nie przeszkadza mi nawet specyficzny zapach, który wydziela podczas gotowania - przywołuje dobre wspomnienia ;) Tym razem postanowiłam przyprawić zupę nieco inaczej niż zwykle, stąd też curry, a jeśli curry to również mleko kokosowe, bo to moim zdaniem jedno z najlepszych połączeń smakowych.

Zupa krem z kalafiora z curry i mlekiem kokosowym
składniki na 4 porcje:

kalafior
włoszczyzna
sól, pieprz
liść laurowy
2 łyżeczki curry
czosnek granulowany
4 łyżki mleka kokosowego
4 kromki pełnoziarnistego chleba
masło bądź olej kokosowy do posmarowania kromek
 zioła prowansalskie

wartość energetyczna porcji:  ok. 200 kcal

Do garnka wlać 1,5 l wody (ewentualnie nieco więcej, jeśli kalafior jest duży), wrzucić umytą, obraną i pokrojoną włoszczyznę - marchew, pietruszkę, seler, pora oraz natkę pietruszki. Dodać liść laurowy oraz pieprz. Kalafiora umyć, podzielić na różyczki i wrzucić do gotującego się bulionu, gotować do miękkości. W międzyczasie zrobić grzanki. Kromki chleba posmarować masłem - u mnie chwilowy brak, stąd też olej kokosowy - posypać czosnkiem oraz ziołami prowansalskimi, podsmażyć na suchej patelni. Po ugotowaniu odlać prawie cały bulion - im więcej odlejemy tym zupa będzie bardziej gęsta. Dodać curry, czosnek granulowany (ilość według uznania, u mnie około pół łyżeczki) i resztę przypraw, zblendować. Mleko kokosowe dodajemy podczas blendowania, bądź już po przełożeniu kremu do miseczek.  

Smacznego! ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz